Thursday 15 April 2010

Alahai anak-anak....

Last two weeks memang minggu yang amat memenatkan disebabkan anak-anak terkena food poisoning di sekolah. Last week pulak diorang berhempas pulas dengan periksa penggal pertama, jadi umminya takde la high expectation sangat disebabkan angin tidak sihat tu masih ada. Hanya berharap mereka mampu menghadapinya.

Rupa-rupanya keracunan makanan ni boleh berjangkit kat rumah jugak. Bermula dengan yang no.3 berjangkit pada yang no.5 membawa pada yang no.6 seterusnya terkena pada yang no.4 dan akhir sekali yang no.2 menuruti jejak adik2nya diikuti yang terakhir abahnya. Memang teruk muntah2 dan cirit-birit tu hingga tidak bermaya. Alhamdulillah umminya dan abang yang sulung terselamat dari wabak tersebut. Kurus jadinya anak2 ummi...alahai anak-anak...bersabarlah dengan ujianNya..

Tempahan jugak masuk melambak2 masa tu...memang kelam kabut jadinya..customer dok tanya bila nak pos barang...yang cakap," dah nak bersalin dah ni kak"...aktiviti mengelap muntah di sana sini sbb food poisoning ni tak boleh masuk makanan langsung hatta air kosong sekalipun...ada macam angin yang tolak makanan tu keluar balik. Macam-macam yang berlaku kalau anak ramai ni...kena bersabar dan bertahan sahaja dengan ujian macam ni...hanya Allah sahaja yang mengetahui..

Apapun, anak-anak adalah penyeri kehidupan, tanpa mereka akan sunyilah hidup ini...sampainya hati mereka yang tiada belas kasihan...berperikebinatangan, lebih teruk lagi sbb kucing pun sayang kat anak dia...rasanya takde kucing yang buang anak kat tong sampah!

No comments:

Post a Comment